اندیشکده کارنگی: بایدن باید میانه‌روتر شود

با گذشت یک سال از ریاست‌جمهوری جو بایدن و در فاصله کمتر از یک‌ سال تا انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا، حزب دموکرات خود را در وضعیت ناامیدکننده‌ای می‌بیند. میزان محبوبیت بایدن از ۵۵ درصد در ابتدای ریاست‌جمهوری به ۴۲ درصد رسیده است. میزان حمایت از جمهوری‌خواهان ۴ درصد بیشتر از میزان حمایت از دموکرات‌ها است. اندیشکده کارنگی در یادداشتی به این مسئله پرداخته است که آیا دموکرات‌ها شانسی برای تغییر این روند دارند؟

 

🔸 در این یاداشت آمده است فاصله محبوبیت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مهمتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. چرا که آرای دموکرات‌ها به صورت ناکارآمدتری میان حوزه‌های انتخابیه تقسیم شده است. دموکرات‌ها برای حفظ کنترل کنگره نیاز به برتری ۲/۵ درصدی در آرا دارند. جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۶ با برتری یک درصدی در آرا، توانستند با ۴۷ کرسی فاصله نسبت به دموکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان دست‌ یابند.

🔸 در سال ۲۰۱۲ با وجود برتری یک درصدی دموکرات‌ها در آرا، اکثریت مجلس نمایندگان با حاشیه ۳۳ کرسی، به جمهوری‌خواهان رسید. در شرایط فعلی و برتری ۴ درصدی جمهوری‌خواهان احتمالاً تغییر بزرگی در کرسی‌ها به نفع آنها رخ خواهد داد. علاوه بر این، ارتباط معناداری میان جایگاه عمومی بایدن و آینده دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره‌ای وجود دارد. در صورتی که میزان محبوبیت بایدن به نزدیک ۵۰ درصد نرسد دموکرات‌ها عملاً هیچ شانسی برای حفظ مجلس نمایندگان نخواهند داشت.

🔸 نویسنده یادداشت، دلیل کاهش جایگاه بایدن را ناکامی وی در دو موضوع کلیدیِ وعده داده‌ شده در انتخابات می‌داند: مقابله با همه‌گیری کرونا و ایجاد اتحاد ملی. همچنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند تغییر نگاه رأی‌دهندگان مستقل، عامل اصلی کاهش محبوبیت بایدن است. نسبت به آغاز ریاست‌جمهوری وی، میانه‌روها و مستقلین، بایدن را کمتر میانه‌رو و بیشتر لیبرال می‌بینند.

🔸 نویسنده توصیه کرده است بایدن برای اینکه حمایت مستقل‌ها را به دست آورد باید بر مخالفت آنها با مسیری که وی در یک سال گذشته طی کرده غلبه کند؛ از جمله با این برداشت از سوی آنها که بایدن بیشتر از انتظار آنها به چپ متمایل شده است.

https://www.brookings.edu/blog/fixgov/2022/01/31/can-president-biden-and-the-democrats-get-out-of-the-hole/

 

ارسال دیدگاه