فارن‌افرز: از تایوان حمایت کنید

نشریه فارن‌افرز در یادداشتی بیان کرده است طبق برآورد فرماندهی حوزه پاسیفیک ارتش آمریکا (یواس‌پکام)، چین تا شش سال آینده توانایی حمله تمام عیار به تایوان و الحاق آن را کسب خواهد کرد. وزیر دفاع تایوان برآورد کمتری قائل است و معتقد است این اتفاق تا سال 2025 رخ خواهد داد.

 

🔸 توصیه نویسنده تقویت نیروهای نظامی دفاعی و موشکی آمریکا در مناطق تحت کنترلش مانند جزایر گوآم، دیه‌گوگارسیا و مارینای شمالی، ایجاد پایگاه‌های مشترک با کره جنوبی، بریتانیا و استرالیا در مناطقی مانند آلاسکا و هاوایی و تقویت سیستم‌های موشکی ژاپن و فیلیپین است.

🔸 افزایش و ارتقای تعداد رزمناوهای نیروی دریایی، پرتاب‌گرهای کانتینری، هواپیمای ضد زیردریایی P8-Poseidon، موشک‌های ضد کشتی دوربرد و هواپیماهای بدون سرنشین MQ-9B از دیگر توصیه‌های فارن‌افرز است. نویسنده خروج آمریکا از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه را فرصتی برای افزایش بازدارندگی هسته‌ای در برابر چین می‌داند.

🔸 تقویت تایوان، آخرین مرحله این فرآیند است. آموزش نیروهای نظامی تایوان توسط نیروهای عملیات ویژه و تفنگداران دریایی، تجهیز این کشور به تسلیحات دفاع نامتقارن مانند موشک‌های ضد کشتی، سیستم‌های دفاع هوایی متحرک، مین‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین، تصویب قانون پیشگیری از تهاجم به تایوان در کنگره، افزایش سفرهای مقامات پنتاگون به تایوان و ایجاد یک گروه عملیات مشترک به فرماندهی یواس‌پکام شامل استرالیا و ژاپن، از جمله این توصیه‌هاست.

🔸 در یادداشت فارن‌افرز آمده است که اگر چین بر تایوان تسلط یابد، اولاً به عنوان منبع تولید نیمه‌هادی‌ها، توان اقتصادی چین علیه غرب را تقویت می‌کند؛ ثانیاً موجب افزایش تسلط پکن بر ژئوپلتیک شرق آسیا به خصوص ژاپن، فیلیپین و استرالیا می‌شود و ثالثاً هیمنه و اعتبار آمریکا را نزد متحدانش و دیگر بازیگران بین‌المللی خدشه‌دار می‌کند.

✅ فارن‌افرز مطلوب‌ترین سناریو برای پکن را یک عملیات سریع و کوتاه‌مدت می‌داند. بنابراین احتمالاً توصیه‌های مذکور همگی در راستای ایجاد بازدارندگی جهت هشدار به چین مبنی بر وقوع یک نبرد فرسایشی میان چین و آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش خواهد بود.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه