چرخش استرالیا به چپ

 

🔹 پس از حدود یک دهه حاکمیت محافظه‌کاران بر استرالیا، انتخابات پارلمانی این کشور با پیروزی حزب کارگر همراه بود. آنتونی آلبانیز رهبر این حزب، روز دوشنبه به عنوان نخست‌وزیر سوگند یاد کرد و بلافاصله برای شرکت در نشست سران گروه کواد (شامل آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند) عازم توکیو شد.

🔹 نتایج انتخابات استرالیا حاکی از گرایش رأی‌دهندگان به نمایندگانی است که شعارهای مربوط به تغییرات اقلیمی را مطرح کردند. حزب کارگر وعده داده است که به تنش‌ها در این خصوص خاتمه خواهد دهد و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۵۰ به صفر می‌رساند. این حزب همچنین در مورد زنان و بومیان استرالیا، وعده‌های برابری‌طالبانه مطرح کرده است.

🔹 دولت جدید استرالیا به دنبال روابط گرمتر با آسیا است. یکی از اولین مقاصد سفر نخست‌وزیر، پس از ژاپن کشور اندونزی خواهد بود. با این وجود تحلیلگران معتقدند دولت جدید استرالیا پس از مواضع تند علیه چین در جریان تبلیغات انتخاباتی، همچون دولت پیشین، چالش سختی با آن کشور خواهد داشت. حزب کارگر اعلام کرده است به پیمان آکوس که سال گذشته میان استرالیا، آمریکا و بریتانیا به امضا رسید پایبند است.

https://edition.cnn.com/2022/05/22/australia/australia-election-results-new-government-explainer-five-things-intl-hnk/index.html

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه