شورای آتلانتیک: شکست سیاست اسرائیل علیه ایران

♦️ شورای آتلانتیک: شکست سیاست اسرائیل علیه ایران

🔹 اندیشکده شورای آتلانتیک در یادداشتی به شکست استراتژی نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت عنوان «مرگ با هزار زخم» در مقابل ایران اشاره کرده است. بنت هفته گذشته دکترین اختاپوس را مطرح کرد و مدعی شد اسرائیل در هر مکان و زمان به عملیات علیه ایران ادامه خواهد داد. به نوشته نویسنده یادداشت، این موضع بنت با انتقاد مقامات ارشد وزارت دفاع اسرائیل مواجه شده است که معتقدند در این مقطع زمانی باید سکوت پیشه کرد تا با انتقام ایران روبرو نشد.

🔹 در این یادداشت آمده است با وجود آنکه اسرائیل از موفقیت‌های تاکتیکی خشنود است اما به لحاظ استراتژیک به هدف خود مبنی بر بازداشتن ایران در دستیابی به برنامه هسته‌ای پیشرفته دست نیافته است. حتی اگر تأسیسات هسته‌ای ایران محو شوند نیز ایران آنها را به دلیل دانش تکنولوژیکی که در کشور دارد در عرض چند ماه بازسازی خواهد کرد. همچنین بنا بر یافته‌های موسسه شورای شیکاگو برنامه هسته‌ای ایران از حمایت مردم برخوردار است.

🔹 نویسنده یادداشت اضافه کرده است حملات اسرائیل در سوریه و لبنان در چارچوب استراتژی «جنگ میان جنگ‌ها»، نه موضع ایران را تغییر داده و نه حزب‌الله لبنان را تضعیف کرده است. اسرائیل باید سیاستی متوازن در پیش گیرد تا وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران را در نظر بگیرد پیش از آنکه خیلی دیر شود. تغییر موازنه بازدارندگی میان ایران و اسرائیل می‌تواند به پاسخی تند و تیز از جانب ایران ختم شود.

Israel’s policy toward Iran is failing by ‘a thousand cuts.’ Here’s why.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه