راهبرد غرب برای جنگ طولانی‌مدت در اوکراین

نشریه فارن‌افرز در گزارشی به ارزیابی سناریوهای پایان جنگ در اوکراین پرداخته است. به نظر نویسنده جنگ در دو حالت پایان می‌پذیرد: یا یک طرف جنگ اراده خود را بر دیگری تحمیل کند و یا طرفین به مصالحه دست یابند. با توجه به اینکه هیچ یک از این دو در کوتاه‌مدت محقق نخواهد شد، پس باید برای نبردی طولانی‌مدت آماده بود.

 

 

🔸 مسکو با تداوم فروش نفت و افزایش قیمت آن توانسته تحریم‌ها را تحمل کند، موج تلفات روسیه در جنگ به اعتراضات داخلی نینجامیده و چین نیز حاضر به همکاری با غرب علیه روسیه نشده است. پس دلیلی برای تغییر رفتار پوتین وجود ندارد.

🔸 در این شرایط، آمریکا و اروپا به جای «حل» مسأله باید به «مدیریت» آن بیندیشند. افزایش حمایت از اوکراین، تداوم تحریم روسیه و پرهیز از مداخله نظامی، سه اقدامی است که باید در دستور کار غرب قرار بگیرد. به خصوص که روس‌ها در شرق اوکراین بسیار بهتر از شمال و جنوب ظاهر شده‌اند و پیشروی‌های مداومی داشته‌اند.

🔸 پیشنهادات نویسنده شامل این موارد است: تلاش برای اقناع ترکیه به عضویت رسمی فنلاند و سوئد در ناتو، اِعمال تعرفه بر خرید گاز و نفت در اروپا، تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای اسکورت کشتی‌های تجاری در بنادر اوکراین و نهایتاً تأکید بر نفی تغییر مرزها از طریق اجبار نظامی.

✅ آمریکا را می‌توان مهم‌ترین محور حمایت سیاسی و نظامی از اوکراین قلمداد کرد. هنوز حمایت‌های دوحزبی از تجهیز ارتش اوکراین به تسلیحات پیشرفته کاهش نیافته ولی به نظر می‌رسد افزایش قیمت انرژی در ایالات متحده، به‌تدریج رویکرد عدم مداخله را حداقل در بخشی از حزب جمهوری‌خواه تقویت کرده و از موج حمایت‌ها از اوکراین در آینده بکاهد.

https://www.foreignaffairs.com/articles/russian-federation/2022-06-10/ukraine-strategy-long-haul?utm_source=twitter_posts&utm_campaign=tw_daily_soc&utm_medium=social

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه