نظر مردم اروپا درباره الحاق اوکراین به اتحادیه

 اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی طبق یک نظرسنجی گزارش داده است که بیش از ۵۰ درصد مردم هر یک از کشورهای ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، اسپانیا، رومانی، سوئد، فنلاند، پرتغال و لهستان از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

 

#گزارش_کوتاه

 

🔸 شهروندان لهستان، پرتغال، فنلاند و سوئد بیشترین و شهروندان فرانسه، آلمان و ایتالیا کمترین حمایت را دارند. به نظر نویسندگان این گزارش، الحاق اوکراین می‌تواند نشان‌دهنده اتحاد اروپا و هم‌چنین اعتباری برای گسترش اتحادیه در آینده باشد.

🔸 در میان ۵۷ درصد اروپایی‌ها که از الحاق اوکراین حمایت می‌کنند، بین دو اولویت «صلح» و «عدالت» یک انشعاب وجود دارد. زیرا ۲۹ درصد خواهان پایان هر چه سریع‌تر جنگ هستند، در حالی که همین نسبت خواهان مجازات نظامی روسیه هستند.

🔸 علاوه بر این، ۶۹ درصد حامیان الحاق اوکراین نگران استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای و ۵۳ درصد نگران کاربرد سلاح‌های شیمیایی از سوی مسکو هستند. همچنین ۷۱ درصد از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه حمایت می‌کنند. حدود ۸۰ درصد از حامیان الحاق اوکراین نیز به شدت طرفدار قطع روابط اقتصادی، دیپلماتیک و فرهنگی با روسیه هستند.

🔸 به ادعای این گزارش، کسانی که در نظرسنجی مخالف عضویت اوکراین هستند نیز، ممکن است لزوماً مخالف آن نباشند، بلکه از روی احتیاط، موافقت نکرده‌اند. زیرا نگرانی‌هایی نسبت به سیاست‌های انرژی، اقتصادی و امنیتی اتحادیه پس از الحاق اوکراین دارند.

https://ecfr.eu/article/join-forces-how-to-sustain-public-support-for-ukraines-eu-accession/?_thumbnail_id=93483

ارسال دیدگاه