توصیه یکی از گزینه‌های فرماندهی ارتش اسرائیل به ترور مقامات ایران

 

🔹 ایال زمیر یکی از گزینه‌های ریاست ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در نوشتاری ۷۴ صفحه‌ای برای موسسه واشنگتن نوشته است ایران در حال ایجاد جای پای محکم در سوریه است و برای محدود کردن این فعالیت‌ها باید مقامات نظامی ایران را ترور کرد. زمیر مدعی است زمان نسبتاً اندکی لازم است تا نیروهای ایرانی مستقر در سوریه به همراه نیروهای حزب‌الله برای درگیری با نیروهای اسرائیلی به مرز سوریه و سرزمین‌های اشغالی حرکت کنند.

🔹 این چهره اسرائیلی برای مقابله با تلاش‌های ایران برای تقویت نیروهای نیابتی چند توصیه کرده است: هدف‌ قرار دادن رهبری سازمان، فرماندهان و نیروهای کلیدی که پشت برنامه‌ریزی و اجرای مأموریت‌ها هستند؛ دستگیری شخصیت‌های مشخص شده در سطح بین‌المللی و هدف قرار دادن شخصیت‌هایی که طراح حملات هستند (مدل ترور سردار سلیمانی). زمیر خواستار اقدامات بیشتری برای حملات علیه تأسیسات از جمله مراکز موشکی و کارخانجات تولید موشک و سامانه‌های دفاع هوایی شده است.

🔹 گفتنی است بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اخیراً از ضرورت استراتژیک تعیین رئیس جدید ستاد مشترک ارشد این رژیم سخن گفته بود. از هرزی هالوی معاون کنونی رئیس ستاد مشترک، یوئل استریک فرمانده پیشین نیروهای زمینی و ایال زمیر به عنوان نامزدهای ریاست ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نام برده شده است.

ارسال دیدگاه