برتری میانه‌روهای حزب دموکرات آمریکا در مقابل چپگرایان

 

🔹 تارنمای اکسیوس گزارش داده است از مجموع ۲۲ حوزه انتخابی درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا، نامزدهای جناح میانه‌روی حزب در ۱۴ مورد به پیروزی رسیده‌اند و لیبرال‌ها و چپگرایان ۸ انتخابات را از آن خود کرده‌اند. به گزارش اکسیوس، دموکرات‌ها در حالی که در انتخابات پیش‌رو کار دشواری برای حفظ اکثریت مجلس دارند متمایل به انتخاب نامزدهای عملگرا و دارای شانس پیروزی هستند.

🔹 طرح «کاهش تورم» که اخیراً مورد موافقت اکثریت سنا قرار گرفت مورد قبول جناح میانه‌روی حزب دموکرات بود که برخی جمهوری‌خواهان را هم با خود همراه کرد. چپگرایان به دنبال طرحی گسترده‌تر برای خدمات اجتماعی بودند. دولت بایدن ماه گذشته دو قانون مربوط به کنترل اسلحه و همچنین تولید نیمه‌هادی‌ها را به تصویب سنا رساند که موفقیتی برای جناح میانه‌رو بود.

🔹 این جناح مورد حمایت گروه‌های طرفدار اسرائیل نیز است. ۹ نامزد از مجموع ۱۲ نامزدی که گروه «ایپک» در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها از آنها حمایت کردند به پیروزی رسیدند. با این وجود به نظر می‌رسد شکافی میان رأی‌دهندگان حزب دموکرات وجود دارد. بنا بر نظرسنجی گالوپ، ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان دموکرات خود را لیبرال و ۴۹ درصد میانه‌رو یا محافظه‌کار می‌دانند.

https://www.axios.com/2022/07/31/moderate-progressives-democratic-primaries

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه