تداوم کمک های ایالات متحده به اوکراین؛ سرمایه‌گذاری عاقلانه!

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در یادداشتی به موضوع کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین پرداخته و در همین رابطه “مایکل جان ویلیامز” نویسنده این یادداشت معتقد است که تخصیص کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین، به عنوان راهبردی ترین سرمایه گذاری دفاعی در حداقل دو دهه اخیر است و امتناع کنگره از مطرح کردن درخواست بودجه تکمیلی جو بایدن ( که شامل 61.4 میلیارد دلار بودجه اضافی برای اوکراین است ) یک اشتباه بزرگ است.

مجموع کمک های ایالات متحده به اوکراین از زمان تهاجم روسیه در فوریه 2022، هفتاد و پنج میلیارد دلار بوده که تأثیر این کمک ها، بسیار فراتر از میدان جنگ است؛ به این معنا که این کمک ها به عنوان تعهد ایالات متحده به قوانین بین‌الملل و نظم جهانی لیبرال تلقی شده و متعاقبا برخی نظریه ها را که قائل به عقب‌نشینی ایالات متحده از رهبری جهانی هستند را رد می کند. علاوه براین، کمک به اوکراین، یک سیگنال قدرتمند به کسانی ارسال خواهد کرد که به دنبال تجدید نظر در نظم بین‌المللی هستند و این پیام را به همراه خواهد داشت که در صورت تلاش برای انجام این کار، هزینه قابل‌توجهی باید پرداخت شود.

در همین خصوص، نویسنده با برشمردن خسارت‌های وارد شده به فدراسیون روسیه در این جنگ ازجمله: نابودی 1300تانک، به غنیمت بردن 548 تانک دیگر، سرنگونی 1600 خودروی جنگی، نابودی 200نفربر زرهی، سرنگونی 100بالگرد و 75هواپیمای جنگنده، غرق کردن 8 کشتی جنگی و تلفات انسانی قابل‌توجه ( تخمین زده می‌شود در این جنگ، 120هزار سرباز روسی کشته‌شده و 170 هزار نفر نیز مجروح شده باشند.)، چنین نتیجه می‌گیرد که هم‌افزایی کمک‌های ایالات‌متحده به همراه شجاعت و انعطاف‌پذیری اوکراینی‌ها در چندین جبهه منجر به موفقیت شده است.

در پایان چنین نتیجه گیری شده است که روندهای کمک به اوکراین می‌بایست برنامه‌ریزی شده باشد و در حال حاضر، قطع ناگهانی کمک‌ها، راه‌حلی مناسبی نیست. چنین کاری، روسیه را تشویق می‌کند تا در مسیر خود باقی بماند و مشکلاتی را در آینده برای ایالات‌متحده ایجاد کند. اگر رئیس‌جمهور روسیه، اکنون در میدان نبرد شکست نخورد، بازدارندگی و دفاع در برابر تجاوزت آینده روسیه برای ایالات‌متحده، بسیار هزینه‌بر خواهد بود. بنابراین، عدم ارائه 61.4 میلیارد دلار اضافی به جنگ اوکراین، برای حفظ نظم جهانی لیبرال و تنزل چشمگیر ارتش روسیه، تصمیمی کوته‌بینانه با پیامدهای گسترده برای امنیت ملی ایالات‌متحده آمریکاست.

منبع:

(https://www.atlanticcouncil.org/blogs/new-atlanticist/dont-stop-now-us-aid-to-ukraine-continues-to-be-a-wise-investment/)

 

ارسال دیدگاه