بهره برداری انتخاباتی از مذاکرات تبادل اسرا 

اندیشکده راهبردی تبیین: بعد از توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس، تحلیل های متفاوتی در جامعه آمریکا درخصوص ابعاد آن ارائه  و در همین خصوص انتقادات زیادی متوجه ” جو بایدن” گردید و به اذعان کارشناسان، این موضوع بر انتخابات سال آینده آمریکا تأثیر خواهد گذاشت.

اندیشکده هیل در یادداشتی به این موضوع پرداخته و در همین رابطه نویسنده چنین اظهار کرده است که بایدن انتقادات مطرح‌شده از سوی هر دو حزب را پذیرفته و در تلاش است تا این مسئله را به نحو بهتری مدیریت کند. به اذعان برخی کارشناسان، دولت بایدن برای آزادی اسرا با زمان بسیار چالش‌برانگیزی مواجه است و این انتقادات بیشتر ناظر به این موضوع است که چرا باگذشت این‌همه زمان، تاکنون فقط ۴ اسیر از ۱۲ آمریکایی دربند حماس آزادشده است.

در همین رابطه، ترامپ، بایدن را متهم کرد که چرا به‌جای آزادی آمریکایی‌ها،آزادی کودکان و زنان را در اولویت قرار داده‌ و یا دين فيليپس از دیگر رقبا چنین اظهار داشته است که چرا نیروهای ویژه در آزادی اسرای آمریکایی تاکنون نقشی ایفا نکرده‌اند.ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی که هر دو از رقبای اصلی بایدن هستند از کمک مالی ایالات‌متحده به آژانس سازمان ملل متحد که بر پناهندگان فلسطینی متمرکز است(UNRWA )، انتقاد کرده‌اند.

انتخابات (۲۰۲۴)ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، شصتمین انتخابات و تاریخ برگزاری آن سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ خواهد بود.

منبع:

 

(https://thehill.com/policy/international/4336394-biden-2024-attacks-israel-hamas-hostage-talks)

ارسال دیدگاه