جایگاه شبه جزیره کریمه در تقابل فدراسیون روسیه و اوکراین 

اندیشکده راهبردی تبیین: اندیشکده هادسون اخیراً در گزارشی به بررسی وضعیت بحران اوکراین پرداخته و نسبت به عقب‌نشینی مقامات غربی از این بحران و اظهارات آن‌ها در خصوص پایان دادن به جنگ هشدار داده است.

نویسنده در ابتدای این گزارش چنین اظهار می‌دارد که اکنون بیش از همیشه توده‌ای از ابر بدبینی بر سر حامیان غربی اوکراین سایه گسترده است. در شرایطی که ضد حمله‌های اوکراین کمتر انتظارات مقامات غربی را برآورده می‌کند یک نگرش مشترک و سرنوشت‌ساز از واشنگتن تا برلین شکل‌گرفته و آن‌هم قبول شکست است. وضعیتی که مقامات آمریکایی و اروپایی را به سمت بررسی راه‌های پایان جنگ سوق داده است.

نویسنده بر این باور است که در این جنگ هیچ راه‌حل آسانی برای غلبه بر مسکو وجود ندارد  و مسکو بارها به‌صراحت اعلام کرده است که تنها تسلیم شدن اوکراین را می‌پذیرد. بنابراین تنها راه برای شکست روسیه، افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین است.

نویسنده درمجموع چنین استدلال می‌کند که بدون آزادسازی کریمه، اوکراین هرگز امن نخواهد بود. به این دلیل که کریمه اکنون پایگاه اصلی برای عملیات‌های روسیه در جنوب اوکراین است و این کشور در گام اول باید آزادی عمل روسیه را در این شبه‌جزیره از بین ببرد.

منبع:

(https://www.hudson.org/foreign-policy/shortest-path-victory-ukraine-goes-through-crimea-luke-coffey-peter-rough)

ارسال دیدگاه