هشدار بایدن به جمهوری خواهان: قطع کمک‌ها به اوکراین یعنی جنگ ناتو با روسیه

 

اندیشکده راهبردی تبیین: در ماه اکتبر، دولت آمریکا از کنگره درخواست کرد تا بودجه اضافی(حدود 106 میلیارد دلار) برای سال مالی 2024 جهت کمک به اسرائیل و اوکراین و همچنین مهار چین و روسیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه اختصاص داده شود. این مکمل شامل حدود 61 میلیارد دلار کمک به کیف است.

در همین رابطه پایگاه “ریسپانسیبل استیت‌کرفت” گزارش داده است که اخیراً بایدن در خلال سخنرانی 90 دقیقه ای خود در خصوص لایحه الحاقی بر ضرورت حمایت از اوکراین تاکید کرده است. وی در بخشی از سخنرانی خود چنین اظهار داشته است که «اگر «جمهوری‌خواهان افراطی» از بسته مالی اوکراین حمایت نکنند، تاریخ به‌شدت در این خصوص قضاوت خواهد کرد و کنگره باید بودجه تکمیلی را قبل از تعطیلات سال نو میلادی تصویب کند.»«جمهوری خواهان افراطی با امنیت ملی ایالات‌متحده، بازی و بودجه پیشنهادشده به اوکراین را گروگان سیاست‌های مرزی و حزبی خود نگه‌داشته‌اند.» به گفته بایدن، «شکست در تسلیح اوکراین، به پوتین اجازه می‌دهد تا به ادامه جنگ در اروپا ادامه دهد و این موضوع خطر رویارویی مستقیم بین واشنگتن و مسکو را افزایش خواهد داد. همچنین موجب خواهد شد تا دیگر دشمنان ایالات‌متحده جسورتر و اقدام به حمله علیه منافع ملی آمریکا کنند.»

گفته می‌شود، تعداد زیادی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه که کنترل مجلس نمایندگان در دست آن‌هاست، مخالف فرستادن کمک بیشتر به اوکراین هستند. مجلس سنا نیز طی روزهای آینده در مورد بسته الحاقی رای گیری خواهد کرد اما با توجه به عدم پیشرفت در مذاکرات امنیت مرزها، انتظار می رود این لایحه با شکست مواجه شود .

 

برگردان: رسول صادقی

 

منبع:

 

(https://responsiblestatecraft.org/biden-speech-ukraine-aid-putin/)

 

ارسال دیدگاه