روایت حماس از چرایی انجام عملیات «طوفان الاقصی»

🔹جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار یادداشتی تحت عنوان «این است روایت ما؛ چرا طوفان الاقصی؟» به چرایی انجام عملیات طوفان الاقصی پاسخ داد. در اینجا به بخشی از مهمترین نکات مطرح شده در این بیانیه اشاره خواهد شد.

🔹نبرد ملت ما با اشغالگران و استعمار در هفتم اکتبر آغاز نشده، بلکه از ۱۰۵ سال پیش شروع شده است. ملت ما ۳۰ سال را تحت استعمار انگلیس و ۷۵ سال را تحت اشغال صهیونیست‌ها سپری کرده است. ملت ما در طول چندین دهه، با انواع مختلف زورگویی، ستم، محرومیت از حقوق اساسی و اعمال سیاست‌های تبعیض نژادی دست و پنجه نرم کرده است.

🔹نوار غزه از ۱۷ سال پیش تاکنون با محاصره‌ای شدید روبرو بوده و به این ترتیب به بزرگترین زندان بدون سقف جهان مبدل شده است. نوار غزه با ۵ جنگ ویرانگر مواجه شده و هر بار اسرائیل آغازگر آن بوده است. از سال ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۲۳ اشغالگران ۱۱۲۹۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۵۶۷۶۸ نفر دیگر را نیز زخمی کرده‌اند که بیشتر آنان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

🔹عملیات طوفان الاقصی گامی ضروری و پاسخی طبیعی برای رویارویی با نقشه‌های طراحی‌شده برای از بین‌بردن مساله فلسطین است. طوفان الاقصی برای مقابله با برنامه‌های تل آویو جهت تسلط بر سرزمین فلسطین و اعمال حاکمیت آن بر مسجدالاقصی به انجام رسید.

🔹این عملیات گامی طبیعی برای تحقق استقلال و آزادی ملت ما همچون دیگر ملت‌ها و همچنین تحقق حق تعیین سرنوشت آنان بود. طوفان الاقصی اقدامی طبیعی برای برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس بود.

🔹پرهیز از هدف قراردادن غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان و سالمندان الزامی دینی و اخلاقی است که فرزندان حماس بر اساس آن پرورش می‌یابند. مقاومت ما به ضوابط و دستورات دین حنیف اسلام پایبند است و شاخه نظامی آن نظامیان اشغالگر و کسانی که علیه ملت ما سلاح به دست بگیرند را هدف قرار می‌دهد.

🔹ما با وجود در اختیارنداشتن تسلیحات دقیق در تلاش هستیم که از هدف قراردادن غیرنظامیان جلوگیری کنیم و اگر موردی از این دست نیز رخ داده باشد غیرعمدی بوده است.

🔹تبلیغات اشغالگران مبنی بر اینکه قسام در حمله هفتم اکتبر غیرنظامیان اسرائیلی را هدف قرار داده است دروغ و افترایی بیش نیست. مبارزان قسام غیرنظامیان را هدف قرار ندادند بلکه بسیاری از آنان به دست نیروهای پلیس و ارتش اسراییل و از روی دست‌پاچگی این نیروها کشته شدند.

🔹از کشورهای بزرگ به ویژه آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس می‌خواهیم که حمایت خود را از برگزاری تحقیقات در جنایت‌های رخ‌داده در فلسطین اعلام کنند. ما از دادگاه کیفری بین‌المللی می‌خواهیم که برای انجام تحقیقات در خصوص تمامی جنایت‌ها و نقض قانون‌هایی که صورت گرفته به صورت فوری به فلسطین اشغالی بیاید.

🔹در پایان این یادداشت نیز حماس مقاومت در برابر اشغالگری را حقی شرعی و قانونی عنوان کرد و ضمن درخواست مجازات قانونی اشغالگران صهیونیست خواستار اتخاذ موضع در برابر استانداردهای دوگانه قدرت‌های حامی اشغالگران شد و تاکید کرد که ملت فلسطین، خود می‌تواند آینده خویش را تعیین کند و هیچ‌کس حق تعیین تکلیف برای آن را ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

ارسال دیدگاه