ادامه مشی آمریکا برای تشدید بحران در شبه‌جزیره کره

نیروهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره، رزمایشی موشکی را آغاز کرده‌اند که طی آن ناوگان دریایی این سه کشور آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی به نمایش خواهند گذاشت. هدف از این رزمایش که در سواحل ژاپن و کره جنوبی برگزار می‌شود، سنجش میزان آمادگی در مقابله با موشک‌های دوربرد پیونگ‌یانگ عنوان‌شده است. ? دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد کره شمالی را تهدید به نابودی کامل کرده بود.

 

 

? نیروهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره، رزمایشی موشکی را آغاز کرده‌اند که طی آن ناوگان دریایی این سه کشور آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی به نمایش خواهند گذاشت. هدف از این رزمایش که در سواحل ژاپن و کره جنوبی برگزار می‌شود، سنجش میزان آمادگی در مقابله با موشک‌های دوربرد پیونگ‌یانگ عنوان‌شده است.

? دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد کره شمالی را تهدید به نابودی کامل کرده بود.

?تحلیل و ارزیابی

1- اقدام آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش در برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایشی که هدف آن به‌صراحت مقابله با کره شمالی عنوان شده است، بیش و پیش از هر چیزی، موجب تشدید بحران در شبه‌جزیره کره می‌شود.

2- موضع‌گیری‌های مقامات آمریکایی علیه کره شمالی به‌ویژه رئیس‌جمهور این کشور که در سازمان ملل، تهدید به نابودی کره شمالی کرد، در کنار رزمایش تهاجمی در اطراف مرزهای این کشور، مقامات کره شمالی را به این جمع‌بندی می‌رساند که برای دفاع از بقا و موجودیت خود با توانی هرچه بیشتر برنامه توسعه موشکی شان را ادامه دهند.

3- تحلیل‌ها نشان می‌دهند(1)، هدف آمریکایی‌ها از تشدید بحران شبه‌جزیره کره، فراهم آوری زمینه‌ای برای حضور نظامی و استقرار پایگاه‌ها و سامانه‌های موشکی متعددی است که این کشور برای بسط و توسعه نفوذ و سلطه خود لازم می‌داند.

 

↙️ جمع‌بندی: ایالات‌متحده آمریکا تمایل دارد یک سطح مشخصی از تنش و درگیری نظامی در مورد کره شمالی وجود داشته باشد تا:
1- حضور نظامی این کشور در شرق آسیا توجیه شود؛
2- زمینه برای فروش سلاح‌های این کشور فراهم گردد؛
3- زمینه لازم برای استقرار موشک‌های آمریکایی (مانند سامانه تاد) در کشورهایی مانند کره جنوبی ایجاد شود.

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

…………………………………………………………….
(1): https://t.me/Tabyincenter/11886

 

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

 

ارسال دیدگاه