اذعان به استمرار برنامه منطقه‌ای ایران در یادداشت شورای آتلانتیک

راز زیمت، پژوهشگر اسراییلی حوزه ایران در اندیشکده مطالعات امنیت ملی آمریکا طی یادداشتی در تارنمای شورای آتلانتیک مورخ 22 فروردین 1399 بیان کرده است که برنامه منطقه‌ای ایران همانند برنامه هسته‌ای پیشینه‌ای طولانی داشته و آشفتگی‌های سیاسی پس از قیام‌های عربی و سپس سقوط داعش صرفاً فرصت‌هایی را برای گسترش نفوذ در غرب آسیا نصیب ایران کرده است.

♦️ اذعان به استمرار برنامه منطقه‌ای ایران در یادداشت شورای آتلانتیک

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸 راز زیمت، پژوهشگر اسراییلی حوزه ایران در اندیشکده مطالعات امنیت ملی آمریکا طی یادداشتی در تارنمای شورای آتلانتیک مورخ 22 فروردین 1399 بیان کرده است که برنامه منطقه‌ای ایران همانند برنامه هسته‌ای پیشینه‌ای طولانی داشته و آشفتگی‌های سیاسی پس از قیام‌های عربی و سپس سقوط داعش صرفاً فرصت‌هایی را برای گسترش نفوذ در غرب آسیا نصیب ایران کرده است.

🔸 نویسنده مدعی است تحریم‌های اقتصادی آمریکا، حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، اعتراض‌های اخیر در لبنان و عراق و نهایتاً ترور سردار سلیمانی گرچه موانعی در مسیر پیش‌برد فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به وجود آورده ولی آن را متوقف نکرده است.

🔸 این مقاله ترجیح الکاظمی به الزرفی برای سمت نخست‌وزیری عراق را نشانه‌ای از سیاست صبورانه، واقع‌بینانه، عمل‌گرایانه و انعطاف‌پذیر ایران در غرب آسیا عنوان می‌کند که باعث شده جمهوری اسلامی همواره از تهدیدات، فرصتی برای تأمین منافع خود به اقتضای شرایط فراهم کند.

✅ به نظر می‌رسد این گزارش نوعی هشدار به مخالفان منطقه‌ای ایران به ویژه رژیم صهیونیستی باشد که از زودباوری و خوش‌خیالی نسبت به تضعیف توان منطقه‌ای ایران در اثر تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا بپرهیزند و متناسب با روند تعمیق سیاست‌های ایران در جبهه مقاومت، راهبرد کلان‌تر و نگرش بلندمدت‌تری برای مقابله با آن اتخاذ کنند.

منبع

(https://atlanticcouncil.org/blogs/iransource/irans-regional-ambitions-are-not-going-anywhere/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه