دولت دموکرات در آمریکا و عملیات خرابکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران

محرز شدن اقدام خراب‌کارانه در تأسیسات هسته‌ای نطنز، انگشت اتهام را بیش از هر بازیگری به سوی رژیم صهیونیستی نشانه می‌برد.

♦️ دولت دموکرات در آمریکا و عملیات خرابکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران

📝#تحلیل_کوتاه

🔹 محرز شدن اقدام خراب‌کارانه در تأسیسات هسته‌ای نطنز، انگشت اتهام را بیش از هر بازیگری به سوی رژیم صهیونیستی نشانه می‌برد. با این حال، همکاری دولت آمریکا و حمایت ویژه از رژیم صهیونیستی علیه ایران که در مواردی چون خروج از برجام و ترور سردار سلیمانی نیز نمود یافته است، این پرسش را مطرح می‌سازد که اگر دولتی دموکرات جانشین ترامپ شود، حملات خرابکارانه رژیم صهیونیستی کاهش می‌یابد؟

🔸 تجربه نشان می‌دهد بیشترین حملات تروریستی و خرابکارانه صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای و حمله سایبری به تأسیسات از طریق ویروس اکستاس‌نت، در دولت باراک اوباما صورت گرفت. به احتمال فراوان یک دولت دموکرات پس از ترامپ، نه‌تنها از این حملات جلوگیری به عمل نخواهد آورد بلکه در تسریع اجرای آنها قدم برخواهد داشت. دلایل این مسئله را می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

۱- ایجاد اخلال‌ در تأسیسات هسته‌ای، بازدارندگی ایران را کاهش و عنصر زمان را به نفع جانشین ترامپ تغییر می‌دهد. زیرا مجبور نیست به سرعت به برجام بازگردد و می‌تواند در فرصت بیشتری، بسته پیشنهادی مطلوب‌ دولت آمریکا برای مذاکره را طراحی کند.

۲- دولت احتمالی دموکرات‌ها به رخدادهای خرابکارانه و تشدید اقدام‌های ضدامنیتی جهت کسب اهرم‌های فشار در مذاکره با ایران می‌نگرند. رژیم صهیونیستی نقش «پلیس بد» را برای یک دولت مذاکره‌جوی آمریکا ایفا می‌کند.

۳- آنان علاقه‌مندند تا با تسهیل عملیات‌های خرابکارانه علیه ایران، ضمن نمایش پایبندی حزب دموکرات به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، از تقویت گرایش‌های تهاجمی‌تر در این رژیم که به حملات علنی و شدیدتر نظامی به تأسیسات هسته‌ای تمایل دارند، جلوگیری کنند. چرا که به روند مذاکرات مطلوب آنان آسیب می‌رساند.

🔸 با این تفاسیر به نظر می‌رسد در صورت روی کار آمدن دموکرات‌ها نه‌تنها نباید در انتظار توقف تهدیدهای امنیتی رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران بود بلکه احتمال تشدید این تهدیدها وجود دارد. بنابراین ایران ضمن تقویت رصد و اقدام‌های حفاظتی باید این پیام را ارسال کند که به هر اقدام اخلال‌گرانه‌ای با قدرت پاسخ خواهد داد و توسعه برنامه هسته‌ای، کمترین آن خواهد بود.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه