اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ایران

رژیم صهیونیستی اخیراً دو اقدام تروریستی علیه ایران انجام داده است. یکی ترور شهید صیاد خدایی از فرماندهان مدافع حرم که مسئولان این رژیم در گفتگو با مقامات آمریکا مسئولیت آن را به‌صورت غیررسمی بر عهده گرفتند و دیگری حمله ازطریق کوادکوپتر انتحاری به یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه‌ پارچین که منجر به شهادت احسان قدبیگی شد. هر دو اقدام احتمالاً با همکاری نیروی‌های مجاهدین خلق [منافقین] در تهران انجام شده است.

 

🔸 رژیم صهیونیستی از این اقدامات تروریستی می‌تواند چند هدف داشته باشد. هدف نخست با توجه به تحرکات جدید برای باز کردن گره مذاکرات هسته‌ای تأثیرگذاری بر این مذاکرات است. خواه رژیم صهیونیستی توافق را به نفع خود ببیند یا به ضرر خود از نظر آن‌ها چنین اقدامی می‌تواند موضع ایران را در مذاکرات تضعیف کند.

🔸 این اقدامات همچنین می‌تواند پاسخی به تحرکات گروه‌های مقاومت چه در نزدیکی و چه درون مرزهای فلسطین اشغالی باشد. تصور رژیم صهیونیستی این است که عملیات‌های مقاومتی که توسط فلسطینی‌ها انجام می‌شود و تاکنون نزدیک به ۲۰ نفر برای این رژیم تلفات داشته است بدون حمایت ایران انجام نمی‌شود و بنابراین باید پاسخ آن‌ها در ایران داده شود. علاوه برای تحرکات دیگری در مرزهای شمالی این رژیم وجود داشته که رژیم صهیونیستی عدم پاسخ به آن‌ها را باعث تضعیف بازدارندگی خود می‌بیند.

🔸 در شرایطی که علی‌رغم خروج آمریکا از برجام و فشارهای اقتصادی بر ایران نفوذ منطقه‌ای ایران نه‌تنها تضعیف نشد بلکه تقویت شد و اقدامات این رژیم برای مقابله با ایران مخصوصاً در سوریه راه به‌جایی نبرد و اکنون مذاکرات هسته‌ای عملاً به‌گونه‌ای به معنی به رسمیت شناختن قدرت منطقه‌ای ایران است رژیم صهیونیستی به دنبال سرپوش گذاشتن بر ناتوانی در پیشبرد اهداف خود است.

🔸 در حقیقت این اقدامات تروریستی با هدف قدرت‌نمایی در شرایطی که این رژیم چه در داخل و چه در منطقه با چالش‌های بزرگ روبرو شده و هم‌زمان ضعیف نشان دادن ایران در شرایطی است که قدرت و نفوذ منطقه‌ای خود را تثبیت کرده است.

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه