تبعات تداوم جنگ در بلندمدت

فارن‌افرز در یادداشتی نوشته هر چه جنگ طولانی‌تر شود، به نفع روسیه است. زیرا زیرساخت‌های اوکراین بیشتر آسیب دیده و امنیت اروپا بیشتر متزلزل می‌شود.

 

🔸 با تداوم یک نبرد فرسایشی، غلبه رسانه‌ای غرب کاهش خواهد یافت. زیرا جنگ مشمول مرور زمان شده و از حساسیت‌ها کاسته خواهد شد. این می‌تواند در میزان حمایت از کی‌یف نیز مؤثر واقع شود. بنابراین آمریکا و متحدانش باید برای تداوم حمایت تسلیحاتی و حفظ برتری در رسانه‌های اجتماعی تلاش کنند.

🔸 پوتین تمایلی به پایان جنگ ندارد. زیرا آن‌چه تاکنون کسب کرده تناسبی با تلفات ارتش روسیه و تحریم‌های اقتصادی ندارد. عقب‌نشینی روسیه، اعتبار سیاسی پوتین را خدشه‌دار خواهد کرد. در حالی که تبدیل جنگ به یک نبرد فرسایشی طولانی، پذیرش شکست را به تعویق خواهد انداخت و به روسیه فرصت بازسازی نیروهای نظامی‌اش را خواهد داد.

🔸 اگر اهداف پوتین در کوتاه‌مدت حاصل نشود، وی بی‌میل نخواهد بود که جنگ را تا انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا طولانی کند. زیرا با احتمال پیروزی دوباره ترامپ، احتمال کاهش حمایت‌ها از اوکراین و تنش در روابط دو سوی آتلانتیک وجود دارد. هم‌چنین ممکن است آمریکا با فشار بر ناتو، درصدد حصول توافقی برآید که عضویت اوکراین را منتفی کند.

🔸 در سوی دیگر، اوکراین نیز تمایلی به پذیرش شروط روسیه و پایان جنگ ندارد. ارتش این کشور به نسبت فراتر از حد انتظار عمل کرده و تجهیزات خوبی نیز دریافت می‌کند. به ادعای نویسنده، جنایات جنگی روسیه علیه غیرنظامیان نیز هزینه توافق با مسکو را برای کی‌یف افزایش داده است: «معامله با شیطان ممکن است بدتر از عدم معامله تلقی شود».

✅ گرچه جنگ تاکنون اهداف روسیه را تأمین نکرده ولی آمریکا نیز در ایجاد اجماع در حوزه تحریم‌ها کاملاً موفق نبوده است. در عین حال در صورت گسترش ناتو به فنلاند و سوئد، احتمالاً مسکو عواقب بیشتری متحمل خواهد شد.

https://www.foreignaffairs.com/articles/ukraine/2022-04-20/what-if-war-ukraine-doesnt-end?utm_medium=social&utm_source=twitter_posts&utm_campaign=tw_daily_soc

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

ارسال دیدگاه