منطقه در یک نگاه (20 بهمن 1398)

منطقه در یک نگاه (20 بهمن 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |20 بهمن 1398

1️⃣ ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که بیش از 600 کیلومتر مربع را در ادلب و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

2️⃣ آمریکا تایید کرد که در حمله به پایگاهی در ننگرهار افغانستان که روز گذشته رخ داد، 2 نظامی آمریکا کشته و 6 نظامی‌اش مجروح شده‌اند.

3️⃣ برخی رسانه‌ها امروز مدعی شدند در حالی که تنها 2 روز به ارائه پیش‌نویس قطعنامه تشکیلات خودگردان درباره «معامله قرن» به شورای امنیت مانده، بخش مربوط به محکوم کردن این طرح آمریکایی حذف شده است.

4️⃣ همزمان با تشدید تنش‌ها بین آنکارا و دمشق بر سر ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در پاکسازی‌های مناطق مختلف استان ادلب از وجود تروریست‌‎ها، رسانه‌ها از ورود یک کاروان نظامی ترکیه به این استان سوریه خبر دادند.

5️⃣ حزب دموکرات کردستان عراق، از بغداد به دلیل اهمال در پرونده حملات مکرر جنگنده‌های ترکیه به منطقه کردستان و نقض حاکمیت عراق انتقاد کرد.

6️⃣ روزنامه دولتی الصباح عراق به نقل از یک عضو پارلمان این کشور خبر داد کابینه عراق تا 10 روز دیگر تشکیل می‌شود و گروه‌های سیاسی به وی برای حذف سهم‌خواهی‌های از کابینه چراغ سبز نشان داده‌اند.

7️⃣ منابع خبری ترکیه گزارش دادند که امارات سه هواپیمای باری به شرق لیبی فرستاده است تا از رئیس تشکیلات شبه نظامی موسوم به «ارتش ملی لیبی» حمایت کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه