اهمیت سیاسی پرتاب ماهواره نور به روایت شورای آتلانتیک

اندیشکده شورای آتلانتیک طی یادداشتی به بررسی اهمیت سیاسی پرتاب ماهواره نور پرداخته است.

♦️ اهمیت سیاسی پرتاب ماهواره نور به روایت شورای آتلانتیک

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 اندیشکده شورای آتلانتیک طی یادداشتی به بررسی اهمیت سیاسی پرتاب ماهواره نور پرداخته است. نویسنده ضمن اشاره به اینکه پرتاب موشک ماهواره‌بر قاصد به عنوان اولین موشک چهارمرحله‌ای ایران، آن هم با سوخت جامد موفقیت نظامی مهمی محسوب می‌شود آثار سیاسی این اقدام را مهم‌تر از آثار نظامی آن دانسته است.

🔹 مقاله ثمره داخلی این موفقیت را تقویت غرور ملی و افزایش اعتبار توان‌مندی موشکی ایران نزد افکار عمومی به ویژه پس از عدم موفقیت در پرتاب ماهواره ظفر قلمداد کرده است.

🔹 در عرصه خارجی نیز این پیام به ایالات متحده و متحدان غربی‌اش ارسال شده که ایران تحت فشار تسلیم نخواهد شد و حتی در شرایط کرونایی نیز از استقلال و عزت خویش صرف‌نظر نخواهد کرد.

🔸 به نظر می‌رسد استحکام زیرساخت‌های نظامی بومی در عین محدودیت‌های تکنولوژیک تحمیلی از سوی غرب، به تضعیف انگاره کارآیی تحریم‌های تسلیحاتی انجامیده و زمینه‌های همکاری اتحادیه اروپا با آمریکا برای تداوم این تحریم‌ها، به ویژه با طراحی اخیر دولت ترامپ برای سوءاستفاده از قطعنامه 2231 را با چالش مواجه سازد.

منبع

(https://www.atlanticcouncil.org/blogs/iransource/irans-satellite-launch-carries-more-political-weight-than-military-significance/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه