زمینه‌چینی گزارش نیویورکر برای افزایش فشارها بر ایران

نشریه نیویورکر طی گزارشی که گزارشگر آن از سفر به ایران ارائه داده، ضمن تخطئه مدیریت ایران در مقابله با کرونا، رابطه دولت‌ملت در ایران را به دولت‌های اروپای شرقی تشبیه نموده تا تکرار توطئه‌چینی‌های بلوک غرب منتج به فروپاشی آن دولت‌ها را برای مخاطب آمریکایی موجه جلوه دهد.

♦️ زمینه‌چینی گزارش نیویورکر برای افزایش فشارها بر ایران

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 نشریه نیویورکر طی گزارشی که گزارشگر آن از سفر به ایران ارائه داده، ضمن تخطئه مدیریت ایران در مقابله با کرونا، رابطه دولت‌ملت در ایران را به دولت‌های اروپای شرقی تشبیه نموده تا تکرار توطئه‌چینی‌های بلوک غرب منتج به فروپاشی آن دولت‌ها را برای مخاطب آمریکایی موجه جلوه دهد.

🔹 یادداشت می‌نویسد که برجام نماد رویکرد واقع‌بینانه رهبران نظام مبتنی بر نگرش به مذاکره به مثابه یک معامله است که باید دستاوردها و مابه‌ازای مشخصی برای ایران در پی داشته باشد. در عین حال نویسنده مدعی است ایران در هر صورت با دولت بعدی آمریکا مذاکره خواهد کرد. زیرا اگر بایدن انتخاب شود که به برجام بازمی‌گردد و مذاکرات از سر گرفته می‌شود و اگر ترامپ در کاخ سفید بماند ایران امکان مقاومت در برابر فشارها تا چهار سال دیگر را نداشته و باز هم مذاکره خواهد کرد.

🔸 بخشی از این مقاله به ابراز نگرانی از احتمال کاهش زمان دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای در کمتر از ۷ ماه آینده اختصاص دارد که طی آن به اسناد مجعول رژیم صهیونیستی استناد می‌کند. به نظر می‌رسد هدف این بخش، اعتباربخشی به ادعاهای ساختگی صهیونیست‌ها در افکار عمومی و نخبگان سیاسی و رسانه‌ای آمریکا و حتی اروپا باشد تا زمینه را برای تشدید فشارها بر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا شورای امنیت فراهم کند.

🔸 بخش دیگری از گزارش مدعی است ایران به انتقام ترور سردار سلیمانی، نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار خواهد داد تا موقعیت انتخاباتی ترامپ را تضعیف نماید. گرچه حق ایران در انتقام‌خواهی محفوظ است ولی بیان این مسأله ممکن است نوعی زمینه‌چینی برای پرونده‌سازی علیه ایران در منطقه نیز باشد تا به بهانه هر ضربه احتمالی به نیروهای نظامی آمریکا، ایران را در سطح حقوقی و سیاسی در عرصه جهانی متهم نمایند.

🔸 هم‌چنین لازم به ذکر است که مطابق سیاست ایران مسأله، فردی که در کاخ سفید بر کُرسی ریاست‌جمهوری می‌نشیند نیست بلکه فارغ از رقابت‌های داخلی آمریکا، ایران با دولتی که ضمانتی برای تعهداتش ارائه نکند، وارد مذاکره نخواهد شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه