آمریکا مسئول توقف مذاکرات هسته‌ای است

رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با مسئولان نظام، سخنان مهمی در ارتباط با موضوعات مختلف به خصوص مذاکرات هسته‌ای بیان کردند که از چند جنبه حائز اهمیت به نظر می‌رسد، به خصوص در شرایط کنونی مذاکرات که طرف مقابل با چشم بستن به واقعیات، آن را با وقفه مواجه کرده است.

♦️ آمریکا مسئول توقف مذاکرات هسته‌ای است

#تحلیل_کوتاه

🔹 رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با مسئولان نظام، سخنان مهمی در ارتباط با موضوعات مختلف به خصوص مذاکرات هسته‌ای بیان کردند که از چند جنبه حائز اهمیت به نظر می‌رسد، به خصوص در شرایط کنونی مذاکرات که طرف مقابل با چشم بستن به واقعیات، آن را با وقفه مواجه کرده است.

🔸 تأئید مسیر مذاکرات
مقام معظم رهبری با تآیید رویکرد تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات وین، شبهه عدول از خطوط قرمز را زدودند. بدین ترتیب تیم مذاکره‌کننده در ادامه به پشتوانه حمایت‌های ایشان در موقعیت قوی‌تری قرار خواهند داشت.

🔸 احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات
نکته مهمی که می‌توان از بیانات رهبر انقلاب برداشت کرد این است که با وجود آنکه مذاکرات در مراحل پایانی قرار دارد اما اولویت رسیدن به یک توافق خوب و با رعایت خطوط قرمز است و ایران در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش آماده سناریوی شکست مذاکرات خواهد بود و ایران در برنامه‌ریزی‌های خود معطل مذاکرات هسته‌ای نیست.

🔸 مسئولیت آمریکا
رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود آمریکا را مسئول شرایط کنونی مذاکرات دانسته و اعلام کردند این آمریکا است که به بن‌بست رسیده است. این تحلیل رهبر انقلاب بیش از همه بازتاب شرایط کنونی سیاست داخلی آمریکا است. به نظر می‌رسد مانع اصلی حصول توافق، عدم آمادگی آمریکا برای حدف سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه این کشور است. دولت بایدن با وجود اینکه می‌داند حفظ سپاه در این لیست با توافق هسته‌ای ناسازگار است اما در اقناع سایر اجزای ساخت قدرت در آمریکا اعم از جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌ها با شکست مواجه شده است.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

ارسال دیدگاه