موقعیت زلنسکی و تداوم جنگ اوکراین

 اندیشکده روسی والدی در یادداشتی با انتقاد از روحیه متخاصم زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین می‌نویسد که «رییس‌جمهور جنگ با رییس‌جمهور صلح، متفاوت است که اغلب حرکت بین آنها غیرممکن است». به نظر نویسنده، نبرد اوکراین به دوئل استقامت بین روسیه و اروپا بدل شده است.

 

#گزارش_کوتاه

 

🔸 نویسنده زلنسکی را بابت مخالفت با پیشنهاد روسیه مبنی بر پایان جنگ در ازای شناسایی استقلال دونباس و حاکمیت روسیه بر کریمه شماتت می‌کند. به نظر او، نگرانی از افزایش قیمت انرژی و بروز یک نبرد هسته‌ای، حمایت‌های مردم اروپا از اوکراین را کاهش داده است و زلنسکی نباید نسبت به تداوم پشتیبانی غرب مطمئن باشد.

🔸 به باور نویسنده، زلنسکی با تبعید سیاست‌مداران اوکراینی مخالف جنگ، امکان تشکیل یک اپوزوسیون قوی را فراهم آورده که در صورت پایان منابع کی‌یف برای ادامه جنگ، می‌تواند به صورت تشکل‌یافته و با اقدام به کودتا «برای نجات کشور»، به دولت او پایان دهد.

🔸 در این یادداشت گفته شده زلنسکی برای حفظ قدرت خود تمایلی به مذاکره ندارد. نویسنده، تبدیل اوکراین به یک محدوده سرزمینی ضدروسیه مجهز به تسلیحات غربی را به ایجاد «نوعی اسرائیل در اروپای شرقی» تشبیه کرده که خطر رویارویی نظامی روسیه و ناتو را تشدید خواهد کرد.

https://valdaiclub.com/a/highlights/legitimation-of-war-and-ukraine-s-potential/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه