اجلاس بین‌المللی تهران درباره فلسطین

اجلاس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین روز شنبه دوم دی‌ماه باهدف تقویت حمایت بین‌المللی از مردم غزه، تقویت فشارها بر رژیم صهیونیستی برای توقف کامل حملات نظامی علیه غزه و رفع کامل محاصره از آن و نیز تحرک بخشیدن به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی برای مردم فلسطین برگزار شد.

در این نشست یک‌روزه بین‌المللی، نمایندگان رسمی ۴۰‌کشور و نمایندگانی از بخش‌های غیردولتی، علمای دینی و مدیران اصحاب رسانه‌ ۲۹ کشور حضور داشتند که این موضوع به‌نوبه خود نشان از آن دارد که فلسطین از اهمیت ویژه‌ای برای بسیاری از کشورهای جهان برخوردار است. ازجمله مهم‌ترین افراد شرکت‌کننده در این اجلاس می‌توان به رئیس‌جمهور، آقای امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، ژانگ مینگ، دبیر کل سازمان شانگهای، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق، وزیر دفاع بولیوی، وزیر کار لبنان، وزیرامورخارجه نیکاراگوئه، سرپرست وزارت خارجه افغانستان و همچنین وزیر سابق بهداشت فلسطین اشاره کرد.

🔹تحلیل و ارزیابی

لازم به ذکر است هدف از برگزاری این نشست ایجاد هماهنگی بیشتر در مواضع سیاسی و بین‌المللی برای کمک به مردم فلسطین بود و در کنار این موضوع به نظر می‌رسد این اجلاس حامل سه پیام به طرفداران جبهه مقاومت، برخی از رهبران کشورهای منطقه و دشمنان جبهه مقاومت است که در ادامه به‌صورت مختصر به آن اشاره خواهد شد.

1- اولین پیام این بود که جبهه مقاومت به هدف غائی خود یعنی آزادی کلِّ فلسطین ایمان راسخ دارد و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهم‌ترین حامی ملت فلسطین در مبارزه رهایی‌بخش مردم غزه از ابتدای تحولات جاری، تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم غزه انجام داده و در این مسیر نیاز به همراهی سایر کشورها دارد.

2- دومین پیام، ناظر به مواضع برخی از رهبران کشورهای منطقه است که در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی همراهی کردند. ج.ا ایران با برگزاری این اجلاس نشان داد راه‌حل پایان دادن به این جنگ حمایت از رژیم صهیونیستی و یا ائتلاف دریایی علیه جبهه مقاومت نیست، بلکه توقف آن است.

3- سومین پیام نیز ارسال این سیگنال به آمریکایی‌ها بود که ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی بدون هزینه نخواهد بود و جبهه مقاومت، منسجم‌تر از همیشه علیه هرگونه اقدامات تجاوزکارانه خواهد ایستاد.

 

رسول صادقی

 

ارسال دیدگاه