چرا مواضع آلمان به شدت ضد فلسطینی است؟ 

 

🔹اندیشکده راهبردی تبیین: خبرگزاری الجزیره در گزارشی اخیرا به مواضع آلمان نسبت به جنگ اسرائیل و حماس پرداخته و معتقد است که آلمان از آغاز عملیات طوفان الاقصی قاطعانه در کنار اسرائیل ایستاده است. این مواضع حتی با افزایش هشدارها درباره نسل کشی فلسطینی ها توسط نیروهای اسرائیلی، کاهش پیدا نکرده و مقامات آلمانی بارها اعلام کرده اند که در کنار اسرائیل خواهیم ماند و از این موضع خارج نخواهیم شد.

🔹نخبگان سیاسی آلمان تاکنون درخواست های آتش‌بس در غزه را رد کرده‌اند و بدون توجه به دهه ها آپارتاید و اشغالگری اسرائیلی ها، بی‌وقفه این ادعا را تکرار می کنند که بر اساس قوانین بین‌المللی، اسرائیل «حق دفاع از خود» در برابر فلسطینی ها را دارد.

🔹شایان توجه است که نخبگان سیاسی آلمان در توجیه مواضع ضد فلسطینی خود به مقوله هولوکاست اشاره می کنند و معتقدند اکنون با حمایت از اسرائیل و تامین امنیت این کشور می بایست به دنبال جبران گذشته بود و سیاستمداران و مقامات آلمانی نیز تحت پوشش «عملکرد اخلاقی» و «کفاره جنایات » به دنبال عادی سازی بیشتر نژادپرستی ضد عربی و ضد اسلامی هستند.

✅در مجموع می توان چنین اظهار داشت که حمایت آلمان از اسرائیل به عنوان پوششی برای تشدید سیاست های نژادپرستانه ضد مهاجرتی و کم اهمیت جلوه دادن یهودی ستیزی در داخل آلمان استفاده می شود.

مترجم: رسول صادقی

 

منبع:

 

(https://www.aljazeera.com/opinions/2024/1/7/why-is-germany-so-viciously-anti-palestinian)

 

ارسال دیدگاه