ارزیابی مواضع کاملا هریس درخصوص تحولات غزه 

 

“کاملا هریس”، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه ۱۱آذر در دیدار با سران کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اظهاراتی در خصوص مردم غزه بیان داشت که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و گفته می‌شود رسمی‎ترین و صریح‎ترین موضع‎گیری در قبال شهروندان غزه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در جریان دیدار با عبدالفتاح سیسی چنین اظهار داشته است که در جنگ غزه باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشت و بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه کشته‌شده‌اند.تلاش‌ها برای رسیدن به صلح «تنها در صورتی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که یک افق سیاسی روشن برای مردم فلسطین ترسیم و به دست دولتی که توسط تشکیلات خودگردان فلسطینی احیاشده، رهبری شود.

علاوه براین باید ترتیبات امنیتی وجود داشته باشد که برای اسراییل و شرکای منطقه‌ای قابل‌قبول باشد. راه‌حل دودولتی برای اسراییل و فلسطینی‌ها همچنان هدف اصلی است. ما می‌خواهیم غزه و کرانه غربی یکپارچه را تحت حاکمیت فلسطین ببینیم. باید اجماع منطقه‌ای و حمایت از غزه پس از جنگ وجود داشته باشد.جامعه بین‌المللی باید منابع قابل‌توجهی را برای حمایت از بهبود کوتاه‌مدت و بلندمدت در غزه اختصاص دهد. نیروهای امنیتی فلسطینی باید تقویت شوند تا درنهایت مسئولیت‌های امنیتی در غزه را بر عهده بگیرند.

صحبت‌های هریس در حالی مطرح شد که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، دست‌کم 193 فلسطینی در جریان دور جدید حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از روز جمعه و از بعد از پایان آتش‌بس موقت به این باریکه به شهادت رسیده و 650 تن نیز مجروح شده‌اند و دامنه این جنایت‌ها تا به امروز، رو به افزایش است. بنابراین این‌گونه اظهارات، مصداق یکی به نعل و یکی به میخ زدن است که اغلب از سوی دولت‌مردان آمریکایی، بخصوص دمکرات‌ها بیان می‌شود.

برگردان: رسول صادقی

منبع:

 

(https://www.reuters.com/world/vp-harris-sketch-out-us-vision-post-conflict-gaza-cop-2023-12-02/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه