چالش های نظامی و سیاسی اوکراین در سال جدید

فهرست تحولات نگران کننده در اوکراین برای غربی ها در حال طولانی شدن است. در همین رابطه، اندیشکده کارنگی به چالش های نظامی و سیاسی اوکراین در سال جدید پرداخته و معتقد است اعتماد پایدار اوکراینی ها به رئیس جمهور زلنسکی و نیروهای مسلح نشان می دهد که کیف قادر به کنترل آشفتگی های سیاسی داخلی خواهد بود اما موفقیت نظامی اوکراین به حمایت قوی تر اروپا بستگی دارد.

افزایش حملات هوایی روسیه به شهرهای اوکراین؛ احتمال یک جنگ فرسایشی طولانی در امتداد جبهه شرقی؛ حملات ناموفق اوکراین و عدم اخلال در مسیرهای تدارکاتی روسیه در جنوب؛ شکست کشورهای اتحادیه اروپا در تولید و تحویل مهمات وعده داده شده؛ انسداد کمک ها در سنای ایالات متحده قبل از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس از جمله مواردی است که این اندیشکده به عنوان عوامل نگرانی جبهه غرب از تحولات اوکراین بر می شمارد.

این اندیشکده به عنوان جمع‌بندی اظهار می دارد که سال 2024 سالی حساس برای اوکراین و غرب خواهد بود؛ چراکه توانایی اوکراین برای دفاع از خط مقدم فعلی و انجام حملات بیشتر، بخصوص در اطراف شبه جزیره کریمه، در سال جاری به ورطه آزمون کشیده خواهد شد.

 

مترجم: رسول صادقی

منبع:

 

(https://carnegieeurope.eu/strategiceurope/91388)

ارسال دیدگاه