ناتو باید همین حالا روسیه را متوقف کند 

🔹 مجله «نشنال اینترست» در گزارشی نسبت به طولانی شدن بحران اوکراین هشدار داده و بیان کرده که تاکنون زمان زیادی از دست رفته است و بسیاری از فرصت‌های پیش دستانه و بازدارنده و اقدامات جمعی از بین رفته‌اند. این گزارش تأکید دارد که حالا نوبت ناتو است که با تلاش بیشتر، روسیه را متوقف کند.

🔹 طبق این گزارش، کشورهای حاشیه شرقی اروپا فوریت توقف روسیه را درک می‌کنند و از ناتو خواسته‌اند که در این مسیر گام بردارد. به عنوان مثال، «ادگار رینویکس» رئیس جمهور لتونی، در مصاحبه با «اسکای نیوز» هشدار داده که اگر روسیه تحت فشار قرار نگیرد و محدودیت‌ها اعمال نگردد، ممکن است ناتو به عنوان حلقه دفاعی جدی گرفته نشود و موجب مشکلاتی برای آن کشورها شود.

🔹 نویسنده همچنین به رویداد شورای آتلانتیک در 21 ماه مه سال جاری میلادی اشاره می کند که در آن توافق شد که باید اوکراین به عضویت در ناتو پذیرفته شود و این در حالی است که در نشست آتی شورا در ماه ژوئیه این موضوع اولویت ندارد. بنابراین این پرسش را مطرح می کند که آیا ناتو در نهایت به تهدیدات جدی و رو به افزایشی که در پیش دارد، رسیدگی خواهد کرد؟

🔹 وی در پاسخ چنین اظهار می‌دارد که با وجود درخواست‌هایی برای اتخاذ سیاست قوی و قاطع، اگر به اتفاقات سال‌های اخیر نگاه کنیم، احتمالاً ناتو نخواهد توانست با صلابت و عزم لازم برای مقابله با روسیه اقدام کند. بنابراین، ضروری است قبل از اجلاس سران ناتو، به خطرات و تهدیدات بسیار زیادی که از جانب روسیه وجود دارد اهمیت داده شود.

🔹 در پایان این گزارش نویسنده چنین می‌نویسد که باید با حمایت قوی و سریع از اوکراین روسیه را شکست داد؛ چرا که این پیروزی پیامی قاطع و معتبر به همه دشمنان ارسال خواهد کرد و هرگونه تردید غرب در مقابل روسیه موجب حمله بیشتر آنها به اوکراین خواهد شد.

 

مترجم: رسول صادقی

(https://nationalinterest.org/feature/nato-must-stop-russia-now-211274)

ارسال دیدگاه