ایجاد یک سازمان امنیت جمعی برای مقابله با ایران 

اندیشکده آتلانتیک در گزارش اخیر خود به این موضوع پرداخته است که بهترین پادزهر برای درگیری‌ها در غرب آسیا و مقابله با ایران و نیروهای نیابتی، تأسیس یک سازمان امنیت جمعی همانند ناتو و اتحادیه اروپا است.

در همین رابطه چنین استدلال شده است که ریشه‌کن کردن حماس امری ضروری اما کافی نیست، به واقع هدف اصلی باید شکست ایران باشد، کاری که نه اسرائیل، نه کشورهای عربی میانه‌رو و نه ایالات‌متحده آمادگی نظامی برای انجام آن را ندارند. وقتی به همه گزینه‌های مقابله با ایران و ساختن خاورمیانه مدرن، پایدار و مرفه نگاه می‌شود، گزینه ایجاد یک سازمان مشترک امنیتی و اقتصادی، جذاب‌ترین آن‌هاست.

در شرایط کنونی توپ در زمین اسرائیل است. به‌عبارت‌دیگر باید جنگ را به‌گونه‌ای مدیریت کند تا بتواند به هدف مورداشاره دست یابد. در فضای پساجنگ اولین اقدام آن است که رهبران اسرائیل باید هر چه زودتر به همکاری با کشورهای عربی بازگردند.

بنابراین بهترین راه برای مقابله با این بی‌ثباتی، این است که کشورهای عربی میانه‌رو خلیج‌فارس و منطقه با تکیه‌بر توافقات ابراهیم، همکاری امنیتی خود را تعمیق و هم‌زمان همکاری امنیتی، فناوری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود را گسترش دهند.

 

برگردان: رسول صادقی

منبع

 

(https://www.atlanticcouncil.org/content-series/inflection-points/the-best-antidote-to-surging-mideast-violence-and-iranian-extremism-regional-versions-of-nato-and-the-eu/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه