منطقه در یک نگاه ( 27 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 27 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 27 بهمن 97

1️⃣روزنامه «حریت» ترکیه امروز شنبه خبر داد که رئیس‌جمهور این کشور در اظهاراتی گفته است که احتمال عملیات نظامی مشترک ترکیه، ایران و روسیه در استان ادلب سوریه وجود دارد.

2️⃣منابع ارشد عربی از تماس‌های محرمانه تازه‌ای بین مقامات رژیم صهیونیستی با وزارت خارجه عربستان به منظور مطالعه توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور خبر دادند. براساس این گزارش، ارتباط مستقیم رژیم صهیونیستی و سعودی تقریباً هفتگی شده اما ریاض خواسته فعلاً این روابط پنهان بماند.

3️⃣«سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اعلام اینکه مقاومت در راستای اهداف خود پیش می‌رود، بر بازپس‌گیری قدس تأکید کرد و گفت، هیچ انتقامی جز بازپس‌گیری قدس، برابرِ خون حاج عماد مغنیه نیست.

4️⃣«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره طرح خروج نظامیان این کشور از سوریه گفت که این اقدام، تغییری تاکتیکی است و تغییر در استراتژی آمریکا محسوب نمی‌شود.

5️⃣«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت با تأکید بر مخالفت این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت که گرفتن عکس جمعی در نشست ورشو به معنای تغییر موضع کویت نیست.

6️⃣سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که عناصر تروریستی با حمله به یک ایست امنیتی در شمال سیناء، یک افسر را کشته و ۱۴ نفر دیگر را زخمی کردند.

7️⃣روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اذعان به اینکه اسرائیل به آموزش نظامیان خارجی حاضر در جنگ یمن می‌پردازد، تأکید کرد اسرائیل عضو غیر رسمی ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه