منطقه در یک نگاه (5 بهمن 1398)

منطقه در یک نگاه (5 بهمن 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |5 بهمن 1398

1️⃣ یک روزنامه سعودی نوشت، شاه اردن به همراه تعداد کمی از مقامات دیگر چند هفته‌ای است که در جریان جزئیات «معامله قرن» قرار گرفته و وی بر خلاف مواضع قبلی، از خود در این زمینه انعطاف نشان داده است.

2️⃣ نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد ممکن است بر سر مسئله کشمیر با دهلی‌نو وارد جنگ شود.

3️⃣ نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در دو محور جنوب و جنوب شرق استان «ادلب» در شمال سوریه، توانستند راه خود را برای ورود به دروازه شرقی شهر راهبردی «معرة النعمان» باز کنند.

4️⃣ برخی رسانه‌ها از برچیدن چادرها و خروج هواداران مقتدی الصدر از میدان التحریر و سایر میادین شهرهای جنوبی عراق خبر می‌دهند که باعث تعداد معترضان شده است.

5️⃣ «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کرد در سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، در گفت‌و‌گو با سایت «المانیتور» از آمادگی کردها برای گفت‌و‌گو با ترکیه خبر داد.

6️⃣ یک وبگاه انگلیسی از برنامه‌ دولت‌های ریاض و ابوظبی برای تشکیل منطقه‌ سنی‌نشین در عراق مانند منطقه کردستان خبر داد و نوشت: دولت آمریکا نیز از این طرح استقبال کرده است.

7️⃣ جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا برای رونمایی قریب‌الوقوع از طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، خواستار انتفاضه فراگیر برای مقابله با آن شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه